Slappardag eller vad..?!!

Idag är det ju söndag igen då.. helgerna går alldelles för fort. ändå hade jag ju extra lång helg denna gången eftersom jag var ledig i torsdags, men det hjälpte inte. Helgen gick lika fort ändå.

Ja och vad har jag gjort med min helg då.... I fredags var jag på fotbollsmatch i Götene med Mikaela, Annelie, Andreas & Lille Ossian :) Och det var riktigt kul faktiskt, var väldigt längesen jag kollade på en fotbollsmatch. Men det får nog bli fler ggr skulle jag tro :) Efter matchen var det bara att åka hem och städa iordning lite och lägga på glasyrfrostningen på min morotskaka som jag bakade precis innan vi åkte på matchen. Sen kollade jag på en film innan jag somnade.

                                                                    Morotskakan ;)



Lördagen spenderades här hemma under dagen. Gjorde inte så himla mkt, tvättade en del och rensade ur lite skräp ur min klädkammare. Gjorde en supergod lunch som bestod av kycklingwok och ris, efterrätten blev ju såklart en bit morotskaka. Och den var verkligen helt perfekt :):):):):) Jag lyckades med den igen :)

                                     KycklingWoken.. En ny variant som jag aldrig gjort förut,
                                         men den blev superbra så det receptet sparar jag :)


 
Frammåt kvällen hade jag inga planer, fick erbjudanden om hemmakvällar hos ett antal pers men det slutade med att jag åkte in till stan för att hälsa på Isabell lite. Hon var i hennes och bosses nya lägenhet och grejjade lite + drack öl :), så nu har jag sett hur den ser ut med. Och den kommer nog att bli grymt snygg när dom renoverat och gjort allt dom ska :) Vi gick tillbaka till den "gamla" lägenheten efter en stund och fortsatte där med att dricka lite vin, kolla på tv & tjöta lite skit :) Väldigt trevligt var det och när klockan var runt halv tre så somnade vi. Imorses så kollade vi lite på tv och så innan jag drog mej hemmåt.
Sen har jag väll inte direkt gjort något på hela dagen. Varit lite halvslö, men det blir man kanske när det är blåsigt och tråkigt ute. Jag drog mig iaf upp ur soffan ett par ggr och jag tog mig i kragen och bakade lite scones som var jäkligt goa :)
Nu ska jag lägga mig i sängen och kolla på en film innan John Blund ropar på mig :)


                                       Här är mina underbart goda och nybakta Scones :)



Hoppas ni haft en bra helg :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0